Twiinz.World Workshop

Een gratis workshop met rondleiding voor 5de leerjaar - 1ste graad secundair onderwijs om al spelenderwijs kennis te maken met de textiel- en houtindustrie.

Praktische informatie

  • Wanneer

    Vrijdag 9 mei
  • Duur

    Van 10 u. - 12 u.
  • Talen

    Nederlands
  • Voor wie

    Lager onderwijs, Secundair onderwijs (1ste graad)
  • Planning

    GROEP 1

    GROEP 2
  • Praktische informatie

    • Max. 2 klassen van 20 leerlingen (5de of 6de leerjaar of 1ste graad secundair)
    • Gratis workshop
  • Hoe reserveren?

    VOLZET

MoMu biedt aan2 klassen de kans om, onder begeleiding van trend- en marketingbureau Trendwolves, digitaal te experimenteren tijdens de unieke workshop Twiinz.World.

Tijdens deze workshop krijgen leerlingen de kans om te spelen met allerlei digitale materialen, stoffen en objecten uit de textiel-, hout- en meubelsector in een 3D-omgeving van TwinMotion (met software van Epic Games). Ook iconische stukken uit de verschillende Belgische design- en modemusea en stoffen uit de MoMu-studiecollectie worden digitaal aangereikt. De leerlingen zullen ontdekken hoe ze digitale materialen, texturen, kleuren en nog veel meer kunnen gebruiken om hun eigen ontwerpen te creëren.

Verwacht je aan:

  • Een educatieve ervaring: Leerlingen leren op een speelse en toegankelijke manier over textiel- en houtproducten, materialen en ontwerpprincipes.
  • Een software-ontdekking: Ontdekking van TwinMotion, de software van Epic Games, die jongeren in staat stelt om te experimenteren met design in een digitale omgeving.
  • Een creatieve uitdaging met award event: Deelname aan een boeiend project met de mogelijkheid om zich in te schrijven voor het Twiinz.World studieprogramma, met bijhorende wedstrijd en een award event.

Aansluitend of vooraf krijg je een gratis gegidst bezoek aan de tentoonstelling Mode & Interieur. A Gendered Affair.

Jeroen Broeckx

Twiinz is een project voor Fedustria, de federatie van de Belgische textiel-, hout- en meubelindustrie. Het project wordt ontwikkeld door Trendwolves, een trend- en marketingbureau dat zich focust op jongerencultuur.